Vedení lidí neobnáší pouze respekt

Máte nadřízeného, který vám namísto motivace způsobuje demotivaci? V tom případě je někde něco špatně a váš nadřízený se potřebuje ještě hodně na svojí pozici učit. Být totiž nadřízeným neznamená pouze pouštět hrůzu na svoje podřízené, ale hlavně působit na ně, jako profesionál, který umí se svými zaměstnanci spolupracovat, chápat jejich potřeby a zároveň je povzbudit. Pokud tento potenciál váš nadřízený má, tak je na dobré cestě, aby si ho jeho zaměstnanci vážili a byli v práci spokojení. V případě, že nadřízenému něco z toho chybí, určitě nic nezkazí sebevzděláváním a získáváním dalších poznatků a zkušeností v této oblasti, aby se z něj stal profesionál.

Být nadřízeným není jednoduché

Na pozici, která má za úkol vedení lidí, si asi každý představuje málo práce a hodně muziky. Ale pravdou je, že nadřízený to ani trochu nemá jednoduché. Z jedné strany na něj tlačí jeho nadřízený a z druhé strany jeho podřízení. Musí uspokojit obě skupiny a hlavně splnit požadované cíle. Chybami se člověk učí nejlépe, ale být připravený je ještě lepší.